برای تفکیک کردن مشتریان از هم ،بزرگان کسبوکار یکراه حل بسیار ساده و کاربردی دارند به نام اصل پارتو یا همان قانون 20/80 دستورالعمل انجام این اصل:
اول: نام تمام مشتریان خود را روی برگه بنویسید.
دوم:20 درصد از افرادی را که از همه بیشتر خرید کردهاند را جدا کنید و روی یک برگه جداگانه بنویسید.
سوم: دوباره از بین افراد لیست جداشده 20 درصد که بیشترین خرید را انجام دادهاند جدا کنید وبر روی یک برگه جدا بنویسید.
به افرادی که در لیست آخر شما قرار میگیرند
میگویند مشتری وفادار و این مشتریان دقیقاً همان افرادی هستند
درباره این سایت